Onze eerste dagen

10 januari 2019 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Heey allemaal,

Zoals we jullie al verteld hebben zal deze blog gaan over de vlucht, onze kamer en onze eerste indruk van Zuid Afrika. We zullen beginnen over de vlucht.

Dinsdagochtend moesten we vroeg van huis uit vertrekken om richting Schiphol te rijden. Nadat we thuis afscheid hadden genomen van onze lieftallige zus, broer en vriendinnen konden we eindelijk vertrekken. Bij aankomst op Schiphol stond ons nog één uitdaging te wachten. Een van ons moest namelijk haar koffers herindelen, jullie hebben maar liefst één poging om te raden over wie dit gaat ;). Hierna zijn we onze bagage gaan droppen en teruggegaan naar onze ouders en vriendjes, waarmee we nog even een kopje koffie gingen drinken. Bij de koffiebar stonden vlaggetjes, waarmee we verplicht werden op de foto te gaan. Rond 9 gingen we nog even een zenuwplasje plegen en vertrokken we richting de gate om afscheid te nemen. Nadat we afscheid namen liepen we richting de douane om onze smokkelwaar te laten controleren. Én het kon ook weer niet anders, maar een van ons werd gecontroleerd. TIP: het was niet dezelfde persoon als bij het koffer. Uiteindelijk mochten we toch alles meenemen in onze handbagage en liepen we richting de gate. Ohja, we hadden nog niet vermeld dat we een half uur vertraging hadden, maar dat is wel zo. Dit kwam doordat er maar een vertrekbaan open was door de grote storm aan zee. Ons vliegtuig stond er al een tijdje maar we moesten nog even wachten tot we konden boarden. Rond 10.20 stapten we in het vliegtuig. Er waren enkele mensen te laat waardoor we pas na 11 uur de lucht in gingen. Toen we eenmaal in de lucht waren was onze reis écht begonnen. Wat we in het vliegtuig hebben gedaan? Vooral geslapen. Verder nog wat muziek geluisterd en film gekeken. Tussendoor kregen we drie keer eten dat ons zoutgehalte goed aanvulde. We voelden ons helemaal in de wolken. We merkten dat we steeds dichter bij Kaapstad kwamen door het mooie uitzicht, bestaande uit lampjes, lampjes en nog meer lampjes in de steden waar we over vlogen. Rond elf uur, lokale tijd, gingen we landen en konden we uitstappen. Al met al was het een hele prettige vlucht. Na de landing gingen we richting de douane, waar we al snel aan de beurt waren. We liepen verder naar de bagageband die al volop aan het draaien was en voordat we het wisten hadden we onze koffers al. Nu nog onze taxichauffeur zoeken.. Hij stond in de hal op ons te wachten met een bordje met onze namen erop, hup naar de auto. We hoopten al dat deze taxichauffeur een grote auto had voor onze koffers, maar dat viel tegen. Met een beetje proppen was het gelukt om onze koffers en ons kwijt te kunnen. Cassey wilde voorin gaan zitten, maakte de deur open en kwam het stuur tegen. Snel achterin gaan zitten dus. Het was ongeveer een half uurtje rijden naar ons appartement waar we opgewacht werden door iemand van de receptie. Tijdens de rit snapten we nog niet alles van de verkeersregels hier.. Maar we zijn er ondertussen uit hoe het werkt. Nadat we onze pyjama en toilettas hadden uitgepakt konden we gaan slapen.

Na een warme nacht stonden we op en gingen we ontbijten. We kunnen hier in het hotel ontbijten, dus dat is heel fijn. In de ochtend hebben we onze koffers uitgepakt en de kamer ingericht. We gingen om half 12 op zoek naar de verhuurder van de auto, waar we uiteindelijk langs zijn gelopen en een beetje langer hebben gezocht. Mirthe was the lucky one die mocht beginnen met rijden. Maar we kwamen weer heel aan in het hotel. Om een uur kwam een meneer van de studentenorganisatie langs die ons de verkeersregels heeft uitgelegd en ons nog wat tips heeft gegeven over hetgeen hier te doen is. Hij gaf aan dat de dichtstbijzijnde supermarkt op 300m lag, dus we liepen hier optimistisch heen om onze boodschappen te gaan halen. We liepen naar buiten met twee flessen van vijf liter water, een volle boodschappentas en nog een andere grote fles drinken. Weer thuis aangekomen hebben we de spullen opgeruimd en besloten de volgende keer de auto te pakken wanneer we grote boodschappen gaan halen. Workout één: check! 's Avond hebben we even afgekoeld in het zwembad en pizza besteld. Na het eten zijn we gaan douchen en gingen we in bed liggen. Aangezien het vorige nacht behoorlijk warm was, besloten we het dekbed uit onze deken te wapperen. Na 5 minuten wapperen ontdekten we dat er knoopjes aan de onderkant van het overtrek zaten.. Oeps. Na een fijne nacht werden we wakker. Cassey werd wakker met een dik oog, Mirthe zal wel erg agressief zijn geweest vannacht. Of misschien was het wel een agressieve mug, want onze muggenbulten zijn niet meer op een hand te tellen..

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen en erna ontbeten. Hadden we al gezegd dat we lekker aan het zwembad kunnen ontbijten? Na ons ontbijt zijn we ons gaan verzorgen en richting het centrum gegaan. We hebben een paar dingen gekocht en lekkere schnitzel gegeten in het winkelcentrum. Hierna zijn we weer richting huis gegaan en hebben we even uitgerust. We zijn er nog niet helemaal uit wat we de komende dagen gaan doen, maar we zullen ons vast en zeker niet vervelen.

Volgende week woensdag zullen we beginnen aan onze stage bij Pebbles, hierna zullen we jullie weer op de hoogte houden! Verder zullen we zo snel mogelijk een filmpje uploaden van het appartement.

Liefs,

Mirthe en Cassey

1. Manfred Koster:
    10 januari 2019
    Nou meiden, een heel verhaal. Leuk om te lezen. Thuis begint onze Mazzel ook te beseffen dat Mirthe er niet is. Ja dat heeft ze wel in de gaten. Groetjes xxx Pap
  2. Lauvenberg:
    10 januari 2019
    Dames wat fijn dat de vlucht goed verlopen is. Gelukkig dat jullie nog effe de tijd hebben om wat rond te kijken voordat jullie starten met jullie stage. xxx Nog veel plezier dames!!!
  3. E.BJ. Lauvenberg:
    10 januari 2019
    Wat een moed. Op avontuur in Afrika. Heb het goed. Na 11.00u zijn er heel veel vluchten uitgevallen. Dus nog een geluk dat jullie die dag echt konden vertrekken. Ik heb gezellig Wim en Noelle op bezoek gehad. Liefs
  4. Frans:
    10 januari 2019
    Dat is goed te horen dat alles prima is verlopen. Lekker wat acclimatiseren en wennen aan alles wat jullie vreemd is. Veel plezier daar en zal jullie volgende blog weer met plezier lezen. Groetjes vanuit een koud en nat Sittard.
  5. Wim:
    11 januari 2019
    Veel plezier dames het is toch wel stil hier in ons huis. Geniet ervan . En we zijn benieuwd hoe het verder gaat
  6. Petra Verstappen:
    12 januari 2019
    Hey dames, dat is allemaal goed verlopen op wat "kleinigheidjes" na. Super. Ben ervan overtuigd dat jullie je
    daar niet gaan vervelen. Hihi.
    Have fun en tot "lezens".
    Liefs Petra Verstappen 😉😘
  7. Jolanda:
    15 januari 2019
    Op zich dus best goed verlopen allemaal. Ben benieuwd naar het volgende verhaal 😀
    Veel plezier Mirthe en Cassey 🥳
  8. Agnes koster:
    18 januari 2019
    Mirthe ik heb vorige week al gereageerd op je blog, maar ik krijg het niet verstuurd. Zal wel weer iets verkeerd doen. Maar ik probeer het opnieuw. Inmiddels zullen jullie wel aan het werk zijn neem ik aan. Ik heb dus wel gereageerd, hopelijk gaat het nu goed.
    ik vond het gezellig leesmateriaal, ben benieuwd hoe het nu is. Liefs, Oma